10 TOP-zabluda

posted in: B2b, Dizajn, Marketing | 2
(10 uobičajenih zabluda u vezi grafičkog dizajna & štampe)

1. „A zašto nije ispalo kao na ekranu?“

Većina efektnih prizora sa ekrana nisu ni nalik odštampanoj verziji (i obratno!). Za detaljno objašnjenje bi trebalo bar 350 strana, ali najjednostavnije rečeno: „Ekran obično sija u mraku (a papir samo u Černobilu).“

2. „Da li možete da mi uradite JEDAN KOMAD da vidim kako će da izgleda…“

U stvari možemo! To se zovu makete, probni otisci i sl. U zavisnosti od složenosti i korištene tehnike koštaju od nekoliko desetina do nekoliko stotina eura. Zato se obično rade za poslove kod kojih je ovaj trošak zanemarljiv u odnosu na ukupnu vrednost posla (tj. rizik). Za manje budžete sasvim zadovoljava i simulacija na monitoru (ali obratite pažnju na “ 1″)

3. „Dizajn? Komšija ima MALOG koji „rastura“ te kompjutere, on će to začas…“

Mnogi od nas su nekada davno bili „komšijin mali“. Posle su (neki) išli u školu, pa godinama radili i učili (a oni najbolji uče i dalje…) A što se talentovanog „komšiluka“ tiče, naš narod ima jednu poslovicu: „Ko sa decom spava – upišan se budi“…

4. „Pronaći ćete neku dobru sliku na internetu…“

Mm, da… Internet je čudo (sam po sebi)! Ali u praksi to malo teže funkcioniše. Ono što valja – obično i košta! Ima dosta solidnih fotografija za MALE pare, čitavo more „nekakvih“ fotografija za džabe… Ali „super fotka za dž“? Verovatno ih ima koliko i igli u plastu sena.

5. „Ja sam nešto SAM dizajnirao… Nisam stučnjak, ali mislim da je genijalno – zar ne?“

Šta mislite da će odgovorite vaši najmiliji, priljatelji, rodbina, poslovni saradnici, a pogotovo neko ko očekuje da od vas uzme neki dinar – kada vide da vas je zahvatio ovaj „virus“. Sujeta nam svima dodje glave. Kad-tad!

6. „Mi bi hteli nešto sasvim originalno, ali ne bismo radili mnogo za početak…“

Za ovo bi bila potrebna malo dublja analiza potrošačkog mentaliteta. Svi mi (kao prodavci) bi želeli da dobijemo što bolju cenu za svoj proizvod. Istovremeno (kao kupci) smatramo da prodavcima činimo uslugu što smo ih „pogledali“. Izgleda je NAIVNOST važan element (u obe uloge).

7. „Brzo, Kvalitetno i Jeftino.“

(vidi pod „6“)

8. „Ako možete da mi uradite jedno 5-6 idejnih rešenja do sutra…“

Ovo je već treći put – “ vidi pod 6″ ( tj. „666“ – djavolja rabota!). Mnogi su zaista „prodali dušu djavolu“ da bi razrešili ovaj čvor. NTL (Nenormalna Tržišna Logika) kaže: „pruži više od konkurencije, zadovolji svaku potrebu, izadji svakom klijentu u susret…“ Svakodnevno postižemo nemoguće. Kako? (Teško da je ovo isključivo vezano za Grafičare?)

9. „Mi smo znate u velikoj gužvi sa poslom pa nismo ništa stigli, a u ponedeljak počinje sajam…“

Zašto neki klijenti misle da su dizajneri (i grafičari) nekakvi supermeni, koji ne jedu, ne spavaju, mogu da skoče 10 metara u vis, i podignu dve palete papira levom rukom? I zašto misle da takvi „super heroji“ 365 dana godišnje sede besposleni i samo čekaju klijente koji su debelo zakasnili? Ili je to ono: nada umire poslednja? Ma šalim se – samo dodjite, čekamo Vas!

10. „PET DANA! Pa ja to odštampam na mom štampaču za dva minuta!“

Može se i ozbiljno odgovoriti na ovo analizom cena otiska na ink-jet, laserskoj, digitalnoj ili ofset štampi (ili analizom odnosa kvaliteta, cene i brzine). Ali neke zablude je najbolje „iskulirati“…

Uostalom, svi imamo pravo na zablude…
.

2 Responses

  1. SadClown

    Hehe, za ovo brzo, kvalitetno i jeftino postoji jedna reklama koju sam našao davno na netu.

    Suština je: mi možemo da radimo brzo, kvalitetno i jeftino, ali samo dva od ta tri u isto vreme:
    – ako je brzo i kvalitetno, neće biti jeftino
    – ako je kvalitetno i jeftino, neće biti brzo
    – ako je brzo i jeftino, neće biti kvalitetno

    😀

  2. Miodrag Ristic

    Dva od tri je veliki uspeh – mnogo realnije je jedan od tri. A tri od tri… Pa to je za one klijete koji TRAŽE DA IH NEKO SLAŽE. lepo ljudi idu okolo i traže nekog ko će im "složiti priču" za jednokratnu upotrebu…

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *