Čistoća je pola zdravlja, a dizajn…

.

… je ona druga polovina! Mentalnog zdravlja – ili čistoće? Nije ni važno… Ovo je ionako bio samo trik da pročitate ovaj tekst (i eventualno kliknete na sliku). To neće naročito nahraniti moju sujetu,  malo je verovatno i da će se pretvoriti u neki konkretan posao, ali bi možda Google mogao da se prevari i poveruje da je strana na koju link vodi – relevantna za temu kojom se bavi…

Mala digresija (kao da bi ste primetili u ovoj zbrci): koleginica sa kojom godinama saradjujem na ovakvim dizajneriskim „poduhvatima“ svojevremeno je izjavila (kad su nam ponudili da organizujemo izložbu naših radova) da ne zna šta bi izabrala za izložbu. Pomalo neobično, naročito kad uzmete u obzir da u proseku imamo oko 300-400 poslova godišnje – poslednjih 18 godina! Ona je svakako skromna osoba, ali ne radi se o tome. Ako se pošteno bavite ovim poslom – interes klijenta je na prvom mestu, a SKORO NIKADA interes klijenta nije da vi postanete dizajnerska „zvezda“, ili da  napravite nešto dostojno ambicioznog portfolia. I skoro uvek ćete napraviti neki kompromis „viška“…
.

.
Sad će da ispadne kako ja tu imputiram nešto, što mi nije ni na kraj pameti… Naravno – stvar je u klijentima i – sreći! Ponekad se desi da iz čistog očaja, suočeni sa nekim nemogućim zahtevom nadjete neko rešenje koje kao da nije sa ovog sveta. Listate sve knjige koje ste pročitali, prebirate po sećanjima, razbijate glavu pitajući se: Kako mi je ovo palo na pamet? A odgovor je vrlo jednostavan:

Kao i sve drugo…
.
p.s. Sad sam se nečeg setio… Da li vas ova stilizovana ptičica podseća na nešto?  Ne? Onda sigurno niste twitter-aš…

Save

7 Responses

  1. Cyber Bosanka

    Ako se pošteno bavite ovim poslom – interes klijenta je na prvom mestu, a SKORO NIKADA interes klijenta nije da vi postanete dizajnerska "zvezda", ili da napravite nešto dostojno ambicioznog portfolia.

    Zapeh na ovoj rečenici. Toliko je istinita i toliko je suštine kvalitetnog i profesionalnog poslovanja unjoj da me samo uhvati jad i tuga kad pomislim na to koliko je malo takvih.

    Mnogo, mnogo češće ljudi – dizajneri (posebno ako imaju diplomu ili zvanje) rade upravo suprotno i ponašaju se kao da klijentu rastu pare na drvetu, ili kao da je klijent tu zbog njih.

    Zato valjda i jesmo svi zapeli u 19. vijeku.

    Eto, raspisah se ali šta ću kad me pogodi u žicu 😀

  2. Miodrag Ristic

    @Pedya – primedba prihvaćena! Promenio sam obe slike (samo što "Video Thumbnail" YouTube promeni sa priličnim zakašnjenjem).

  3. Miodrag Ristic

    @exxxperiment – sve to se može dići na filozofski nivo – ili sasvim banalizovati. Dizajn, ambalaža, prodaja, marketing… Na nekom nivou tiče se svih nas: ako se naša roba ne kupuje – nema radnih mesta, širi se rupa u budžetu, škripi zdravstvo, školstvo, raste korupcija i bezakonje… Nismo naročiti patrioti ako su nam deca gladna i bosa? Za humano društvo socijalne pravde i opšteg blagostanja treba dosta PRAVOG novca, koji neko treba da napravi…

    A sa druge strane – to je SAMO kutija za sapun?

    Ja nemam iluzija. A vi?

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *