Krizni marketing – tj. PromoKliz ®

„Kad jednom ova kriza prodje, mnogi će mrzovoljno rintati od 9 do 5, i sa nostalgijom se sećati šansi koje su zauvek propustili“

Posle članka u „Poduzetnik.ba“ gde me je moj virtualni prijatelj Milko svrstao u ljude koje treba, citiram: „…pratiti na tviteru da bi se došlo do inovativnih poslovnih ideja“ – moja sujeta je probila plafon! Živi dokaz za to je činjenica da sam počeo i samog sebe da citiram (ovaj podnaslov je zapravo jedan moj današnji tvit).  Živ čovek obično nije imun na takva iskušenja. Još kad dobijete par hvalospeva u direktnim porukama preko Tvitera i FB, malo vam fali da se skroz ne pogubite…

Ali, što’no kažu – slava obavezuje (sic!) I zato moram pod hitno da učinim nešto što bi bar delimično opravdalo ovakav opasan presedan, po kome se (ni kriv ni dužan) nadjoh na vrhu takve laskave liste (makar da je skroz problematična – budući da se npr. @istok ili @varagic na njoj uopšte ne nalaze).

Elem, u naslovu ovog posta je nešto što izgleda kao nonsens. Ili bar krupan lapsus? Za krizni PR su svi čuli, ali šta bi za-boga-miloga bio krizni marketing?

U suštini – ništa naročito. Marketing – k’o – marketing… Recimo da imate proizvod ili uslugu koju po dobro poznatim pravilima krojite prema zahtevima tržišta. A ti zahtevi – logično – zavise i od okruženja, od globalnih tokova, od krize, ali i njenih psiholoških efekata po potencijalne potrošače.

„Skupo! Smanji troškove! Ne bacaj pare! Tri put meri jednom seci!“ – klijenti (kupci) su jako nervozni – pošto nam svima bauk partijske države (koja je odavno bankrotirala al’ ne sme da prizna) dahće za vratom… I šta onda da radi preduzetnik suočen sa takvim horor-scenarijom? Sa jedne stane isprepadani kupci  koje ni štapom ne možeš da nateraš da se maše za novčanik, a sa druge strane poreznici, banke, sindikati… I ko zna kakvi još zombiji – sve više stežu obruč…

Ali naš siroti unezvereni preduzetnik zapravo ne treba da radi ništa više (ali ni manje) nego inače. Mora trezveno da sagleda situaciju, i da izvede svoju matematiku. Onu najprostiju:  prihodi-rashodi=profit. If profit<0 .then. fajront!

Jedino ako imate neku ideju? A obrazac razmišljanja je zapravo potpuno isti kao i inače. Gde se krije šansa? Tamo gde je niko ne vidi. Ispunite glavu onim što većina nebi dotakla ni nogom. Uzmite nešto maksimalno glupo, odvratno, detinjasto, prezahtevo, suviše prosto, neprivlačno, teško, sirovo, previše kičasto, presofisticirano, prejeftino… Ili već sa nekom drugom krupnom falinkom. Po mogućstvu – sa više njih istovremeno. I od toga krenite da gradite svoju ideju.

A onda je rutinski pretvorite u pare.

Evo na primer:  svi kukaju na sneg i zimu. Kao, hladno je, klizavo, sneg, led…„Joj, šta bi smo dali da nas što pre ogreje sunce…“

A ja bih baš voleo da sneg, zima, i smetovi potraju – bar do maja! Sad imam jedan baš dobar razlog za to:

Na podlogu od juvidura, kašira se reklamni poster, onda se sve zajedno štancuje i… Voila! PromoKliz ® podjednako funkcionalan kao i onaj „kupovni“ – ali upola jeftiniji. I još brendiran! Kao stvoren za krizne promocije, recimo za najavu dramatičnog spuštanja cena…

Prvi klijent koji naruči bar 1000 komada – dobija slogan gratis!

:.

13 Responses

  1. Milko

    Sad će izgledati kao tako prozirno „vojvodo-serdaru“, ali upravo si ti meni dao ideju za novi blogpost, i to o tome ko ima korist od ovih hladnoća i ko u nadležnim institucijama lobira za iste.

    • Miodrag Ristić

      U Srbiji je u 28 opština proglašeno vanredno stanje (zato što je pao sneg u februaru). To valjda znači da neće da rade firme?

      A inače – k’o fol – rade?

      :.

  2. Dragana Amarilis

    Ne znam za krizni marketing ali mi se sviđa kako se nosiš sa svojom sujetom – veoma kreativno. I šta sad tu nije u redu u Milkovoj preporuci?

    • Miodrag Ristić

      Ma, preporuka je super. Ali kad te neki momak (koga ne poznaješ) u mejlu pita: „A imate li vi neku svoju knjigu?“ E, tu nastaje problem… Ali srećom – setim se brzo reči nekih pametnih ljudi, i brzo spustim loptu na zemlju. Trebalo bi čovek uvek da zna gde mu je glava, a gde „ostalo“.

      Nego… Jel’ bi mogla malo da mi pomogneš… Mislim oko te knjige?

  3. Dragana Amarilis

    Uvek 🙂 šta god da je u pitanju. (Ovaj deo je bio prijatan za moju sujetu, iako nisam sigurna u čemu bih ja to mogla da pomognem tebi, tu sam)

  4. Deda

    Volim tvoju sujetu,kreativna je, idejna i realisticna.
    Volim i tektove ove sadrzine, uvek nesto naucim ili pak potvrdim ono sto sam i sam znao..
    I da ne bude previse hvalospeva, moze sujeta da ti ode u neku drugu krajnost, malo da te kritikujem: gde su crvene boje na klisku??? Gde? 😛

    • Miodrag Ristić

      Potpuno si u pravu! Trebalo bi da budu neke vrišteće vesele boje koje se lako vide u snegu – ali vidiš i sam da je sve pravljeno na brzinu i uz pomoć štapa & kanapa (spajanjem sa običnog laserskog štampača – da se ideja ne „ohladi“).

      Ali zato kad Maxi-Delez pazari ideju – ima sve da pršti od boja!
      :.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *