1. – Treba nam za početak 50 komada (flajera, kutija, fascikli, itd), a posle ćemo naručiti mnogo više…
(iskustvo je nepokolebljivo i nedvosmisleno. Oni koji tako započinju saradnju NIKADA ne naruče ništa)
2. – Na mom ekranu to je jedna nežna, pastelna boja, a u štampi uvek ispadne odvratno…
(ova izjava govori da niste spremni da učite i prihvatite realni svet. Svet u kome monitor ima dva puta veću „gamu“ (broj boja) nego što ih je realno moguće odštampati)
3. – Likovi iz prethodnih štamparija su bili potpuni moroni. Sto puta sam im sve lepo i u detalje objasnio, a oni su svaki put uradili pogrešno.
(moguće je da sa jednom štamparijom imate problem. Ali ako je problem „serijski“ -statistički je mnogo verovatnije da spadate u grupu „večito nezadovoljan kupac“. Za nesporazum je potrebno dvoje)
4. – Avans? Pa jel’ znate vi ko sam ja?
(ako samo malo razmislite – videćete da je to potpuno suvišno pitanje)
5. Ja sam nešto sam dizajnirao, nije baš moja struka ali se pomalo služim računarom… Kako vam se dopada?
(facepalm)
6. – Da li možete vi nama da napravite jedan komad da vidimo kako će da ispadne, pa ćemo onda da se dogovorimo o količini?
(taj postupak se zove „izrada probnih uzoraka“, i po pravilu košta daleko više nego što je naivni klijent koji postavlja to pitanje spreman da plati. Za ceo posao)
7. Nije mi važno kako će da izgleda – samo da bude gotovo u ponedeljak…
(svakoj štampariji sa iskustvom dužim od dve-tri godine upale se sve crvene lampice, sirene i alarmi na ovu rečenicu. Pet – šest ročišta, i veliki sudski troškovi u najavi)
8. Poslali smo ovaj upit na adrese još dvadeset štamparija, pa ako budete najpovoljniji…
(takvu „javnu licitaciju“ prihvataju samo očajnici na rubu propasti. Klijent će ubrzo saznati šta je razlog lošeg stanja i manjka posla u (retkim) štamparijama koje se odazovu na takav upit)
9. Sedam dana!?! U drugoj štampariji su nam rekli da mogu to da urade do prekosutra…
(pozivanje na bolje uslove, nižu cenu, kraći rok, bolji kvalitete, itd – u nekoj drugoj štampariji, neminovno povlači za sobom jedno neprijatno pitanje… A zašto ste onda menjali dobavljača?)
10. Tekst? Logo? Slike? Zar ne možete sve to da skinete sa našeg sajta? Mi smo znate u velikoj gužvi sa poslom…
(ljudi koji su suviše zaposleni da bi razmišljali, misle da su njihovi problemi veći od tuđih problema. Dok tuđi problemi ne postanu njihovi problemi)
Ostavite odgovor