Radi se naravno o knjizi Seta Godina „Purple Cow“ (kod nas, iz nejasnih razloga, prevedeno kao „Plava Krava“) Ako se bavite bilo kojim poslom, a niste već pročitali – treba da to OBAVEZNO uradite. A evo i zašto:
Posle prvih par strana sve ono što ste mislili da znate o marketingu pokazaće se, ako ne baš potpuno pogrešno, ono bar pod velikim znakom pitanja. „Televizijsko-Industrijski-kompleks“ je u krizi, i igra koju velike kompanije igraju sa velikim medijima već 5O godina – jednostavno više ne vraća uloženi novac… Najveći broj konzumenata „ima daljinski upravljač u glavi“ i jednostavno je isključen iz igre. To manje više svi znaju, ali pošto ne postoji bolji način…
Sa druge strane, najprofitabilnije ideje u poslednih 10 godina (mp3, Google…) nisu potrošile ni dolar za reklamu preko uobičajenih kanala!? Najprofitabilniji filmovi, cd-i, najpomodniji restorani, novi „gadžeti“ i trendovi svih vrsta – cvetaju sa one strane uobičejenih „marketinških šema“…(i na globalnom i na lokalnom nivou!)
Posle ovakvog „jeretičkog“ početka (za koji svi dobro znamo da je istinit) Set Godin „rastura“ sve u komade, da bi (na radost nas koji od svega toga živimo) ponovo sve sastavio, ali uz opomenu i podsećanje da je u centru svega PROIZVOD! I to ne onaj proizvod kome je milionskim budžetima „upumpan“ identitet, već onaj koji ga poseduje sam po sebi.
„Bolje potrošite sredstva na osmišljavanje novih proizvoda, nego na „prepakivanje i uterivanje“ davno ubudjalih ideja…“ (ne mogu a da se ne setim onih silnih konditorskih proizvoda koje na tanjiru niko ne može da razlikuje – i pored utrošenih milijardi na marketing)
Fotorobot PURPURNE KRAVE, tj. proizvoda koji je toliko izuzetan da ga njegova jedinstvenost lansira tamo gde nijedan budžet ne bi mogao, obradjen je do najsitnijih detalja kroz 100-tinak primera iz svih oblasti proizvodnje i usluga. Vrlo lucidno je predstavljen i mehanizam „lansiranja krave“. Godin entuzijaste koji imaju poriv da jednostavno moraju sa drugima da podele svoje novo iskustvo, naziva „Kijavcima“ (sneezers) pošto od količine njihovog „kijanja“ zavisi da li će „krenuti epidemija“. (Da li ste znali da je Set Godin izmislio termin Viral-Marketing?) Istovremeno na taj način ukazuje i na poseban kvalitet malih kompaktnih zajednica okupljenih oko ponekad vrlo bizarnih interesovanja (npr. ljubitelji ljutih sosova). Komunikacija i kohezija tih grupa je ključ. Grupe koje treba pronaći, motivisati, „upregnuti“ da rade za marketing 21-veka…
Da naravno nećemo (svi) ostati bez posla, ali će se posao mnooogo promeniti za sledećih 10 godina. U suštini, posle ove knjige sve je isto – i ništa nije isto! Kako god – g. Godin je u meni dobio vrlo zahvalnog „kijavca“ raspoloženog za širenje njegove ideje. U to ime:
Aaaaa – pćihaaa !!!
.
Ostavite odgovor