Jonas Ridderstrale & Kjelle A. Nordstrom („skinhedsi“ sa slike) su u svojoj knjizi „Funky business“ citirali jedan zanimljiv eksperiment koji treba da nam odgovori na pitanje „Gde smo“ u novom svetu koji radi na „moždani pogon“. Mislim da je preuzeto iz „The Economist“-a ali ako želite tačnu referencu i precizan citat – pročitajte knjigu (što vam ionako savetujem). Dakle:
„Uzmete u ruke ONO što mislite da je vaša naveća komparativna prednost (ono u čemu ste najbolji na tržištu), i ispustite na nožne prste! Ako vas zaboli (tj. ako se radi o nekoj „gvoždjuriji“ – o nečem opipljivom) IMATE PROBLEM! Ako to što vas je lupilo po prstima išta vredi, do večeras će ga neko (negde u trećem svetu) iskopirati, i za dan dva – prodavati duplo jeftinije od Vas.
A ako je vaš ADUT nešto „soft“ (nove ideje, drugačija organizacija, odnos prema kupcima, novi recept ili neobična kombinacija svega navedenog)… Imate veliku šansu!“
I taman kad pomislite da ste našli kjuč za rešenje svih pitanja, ćelavi Švedski akademici će vas nemilosrdno podsetiti da na svakog uspešnog „ekscentrika“ dolaze hiljade i hiljade onih koji su pokušali nešto originalno i – propali!
Ne verujem da je tim bezimenim luzerima neka velika uteha to što bi, da nije bilo njih, čovečanstvo još sedelo u pećinama i jelo gloginje…
Ali: ONI SU BAR POKUŠALI ! – Zar ne?
.
Ostavite odgovor