Nekome će biti dovoljno to što sam u istu rečenicu stavio jednu estradnu umetnicu, i firmu koja se bavi preradom pilećeg mesa – da ODMAH osudi ovaj tekst. Ipak, nadam se da tu odluku nećete doneti bar do kraja ovog pasusa, jer želim da već na početku naglasim jednu stvar: ovaj članak se bavi isključivo odnosom ambalaže i brenda u kriznim vremenima.
Ništa više – i ništa manje.
Ako želite da date svoj sud o nekoj vrsti muzike, estradnoj ili kulturološkoj pojavi – na pogrešnom ste mestu. To važi i u slučaju da su vaše prehrambene navike ili etički stavovi u sukobu sa upotrebom pilećeg mesa za ljudsku ishranu. Ja takodje privatno slušam neku drugu muziku, a naginjem (u poslednje vreme) i semi-vegetarijanstvu – ali to sa ovim postom, prosto – nema nikakve veze!
Ono što povezuje ova dva brenda (iz mog ugla, osim činjenice da se oba „oblače“ u moju ambalažu) – je to da su uspešni. Fascinira zapravo činjenica da pri tom nisu deo nikakve velike poslovne mašinerije, iza njih ne stoji neki značajan strani kapital, pa čak ni neka partijsko-burazerska poslovna šema.. A ipak se više nego uspešno nose sa krizom? I to – na Balkanu?
Prvi odgovor koji pada s’ neba – je da ljudi i u krizi moraju da jedu… Ali, da li baš „Rolovanu piletinu na Madjarski način“? Ista stvar je i sa estradom. Jasno da „cveta“ i u vremenima krize, ali teško da BAŠ SVIMA cveta – mnogi su bogami – opasno „uvenuli“, pa neke zvezde sa „The best off“ albumima nastupaju po seoskim diskotekama…
Da je ovo samoreklamerski tekst (a nije?) – drugi ponudjen odgovor bi bio da na površini ostaju duže oni koji znaju da plivaju, ili bar jako mašu rukama. Uobičajeni recepti u vreme krize (smanji troškove, ne srljaj, štedi snagu…) obično brzo vode na dno. Pre svega zato što većina prvo odustaje od marketinga, okreće se sopstvenim unutrašnjim problemima i strahovima, i na taj način se udaljava sve dalje i dalje od centra problema:
Bitka se dobija ili gubi na tržištu – oči u oči sa potrošačima/publikom
Ako vam je možda zasmetalo to što se u naslovu mešaju „babe i žabe“ – zapitajte se zašto u poslu (ili karijeri) često radimo baš to i dopuštamo da nam se fokus raspe ili zamagli. Imate pred sobom cilj (zaradu, tj. profit), arenu (tržište), i jasna pravila igre (kupac je bog) – a pretežno se bavite nekim glupostima.
Ako malo razmislite o suštini krize, shvatićete da nema ni jednog dobrog razloga za preispitivanjem osnovnih stvari, jer se u osnovi ništa nije ni promenilo. Sve je isto – samo malo „žešće“. Zato ako ste suočeni sa krizom treba da radite ono što i inače radite – samo jače, bolje, i više nego pre.
Radite ono što najbolje umete. i batalite gluposti.
Marjan Paradoksija
xexe, slatko se nasmejah! Očekivao sam, doduše, malo drugačiji tok misli, ali ovo je tek dobro…izvući takve zaključke i povezati ih sa onim početkom!
Mada, ipak, ima tu nešto i ispod žita!
Miodrag Ristić
Ja se držim one devize da pametan čovek od svakoga i u svakoj situaciji može nešto da nauči. A, sasvim slučajno – S.A. (kao ključna reč) je 10 PUTA popularnija od prvog sledećeg pojma na mom sajtu. Pri tom su to neki sasvim generički, svakodnevni pojmovi koji bi po logici stvari trebalo da budu neuporedivo ćešće zastupljeni u pretragama na internetu (?!) od pseudonima jedne pevačice. Ali stvari NIKADA nisu onakve kakve bi mi želeli da budu, ili kakve (naivno) pretpostavljamo da jesu…
Drugo je pitanja da li se (ili kako) sve to može nekako iskoristiti… U altruističke svrhe – naravno!
Aleksandar
Mislim da će ova stranica da ima veliki bounce rate 🙂
Miodrag Ristić
Ima se – može se… Ovde tako malo ljudi zaluta – da par desetina hiljada gore-dole neće ni da se primeti. A, ko zna? Možda neko od zalutalih otkrije da osim FB postoje i neka druga(čija) mesta?
Ili sazna gde se rade omoti za CD – a ta informacija mu jednog dana zatreba…