Kako da budem prvi na Guglu?

Miodrag Ristić

M.R.

You may also like...

10 Responses

  1. Sjajan tekst, pogođena suština i sve realno prezentovano. Odličan primer kako čovek može edukacijom i radom da postigne mnogo, svaka čast.

    Dodao bih još da se SEO menja skoro na dnevnoj bazi, Google kao najveći i najvažniji pretraživač konstatno updejtuje svoje algoritme i menja pravila igde. Tako da, ono što je važilo do juče, danas već ne važi itd. Poenta je da je ovo oblast koja ekstremno brzo evoluira, učenju, radu i prilagođavanju nema kraja. Ko može da podnese i isprati navedeme uslove, dobrodošao je da se uključi u igru. 🙂

    • Hvala. Potrebno je dosta vremena i energije, ali ključna reč je stalnost. Kao i sa drugimm važnim stvarima u biznisu – razvojem, organizacijom, kadrovima – SEO traži da se radi stalno. Kampanjske akcije donose kampanjske rezultate, koji su zapravo kontraproduktivni.

      A što se izmena algoritma tiče, ako se držimo osnovnih stvari i krojimo sadržaj prema krajnjem korisniku, te izmene algoritma najčešće prođu neprimetno. Toga više treba da se plaše oni koji koketiraju sa „black-hat“ filozofijom i pokušavaju da prevare sistem. Mislim da je važno raditi sve od čega krajnji kupac/klijent ima koristi, a da treba biti obazriv sa svim tehnikama koje su očigledno pre svega namenjene „takmičenju“. U tom smislu su ljudi koji se ne bave ovim profesionalno u maloj prednosti u odnosu na „eksperte“, jer intuitivno biraju da (ograničenu) energiju troše na ono što im direktno donosi posao.

  2. Zaista sjajan tekst, a još veću vrednost ima jer dolazi od nekog ko se SEOm ne bavi, već ga primenjuje na svoj biznis i iz toga ima konkretne rezultate. Tekst koji bi trebalo da pročitaju svi domaći preduzetnici i mali biznisi, pogotovu lokalni. Zadovoljstvo je čitati, kao i sve prethodne.

    • Hvala na komplimentima. Slažem se da bi bilo vrlo korisno kada bi se veći broj preduzetnika uključio u ovu priču. Tema je vrlo obimna, pa je čak i „vrlo skraćena verzija“ teksta ispala duža od 1300 reči. Zato nije bilo mesta za neke bitne detalje, kao npr da je upravo SEO zaslužan za to što naša firma odavno ne radi samo na lokalnom tržištu, već poslujemo u desetak zemalja. Ili to što je „povratna sprega“ koju sam želeo da potenciram, direktno odgovorna za nekoliko naših najuspešnih proizvoda, koji su se prvo pojavili na listama neuspešnih pretraga u analitici na našem sajtu.

      Itd, stvarno neiscrpna tema.

  3. Miodraže svaka čast, jako koristan tekst! Sažeto (koliko god je bilo moguće) i pre svega jasno. I mi smo se posle nekog vremena upoznali sa svim mogućnostima koje SEO pruža, ili bolje reći sa njegovom neophodnošću. Bez konkurencije je ranije moglo što šta da se uradi, sa malo truda, ali sada je stvarno potrebno posvetiti se svom sadržaju na pravi način. Moglo bi se reći da baš zato i ostvarujemo slične rezultate (kada je naša oblast u pitanju). U svakom slučaju, definitivno ću proslediti tekst drugima.

    • Baš sam juče video genijalnu reklamu u kojoj dirma „Mercedes“ čestita firmi „BMW“ stogodišnjicu poslovanja. Tekst je genijalan: „Hvala vam za 100 godina takmičenja. Prethodnih 30 je bilo malo dosadno…“ Konkurencija je dragocena, ona nas tera da budemo bolji, i ne dozvoljava nam da se uspavamo. Zato je SEO toliko važan, on se u suštini bavi konkurencijom. Kada odbacite razne zabranjene (black-hat) tehnike, ostaje vam samo da dobro razmislite šta je vaš realan domet, tj. šta u svom proizvodu/usluzi/korisničkom doživljaju možete da popravite.

  4. Negoslava kaže:

    Mene najviše fascinira način na koji je sve opisano. Bez komplikovanih formulacija, visokoparnih rečenica, pokazivanja „kolko sam ja pametan“… sve je tako jednostavno, savršeno pitko i razumljivo čak i za nas koji za sebe smatraju da su kompjuterski, u stvari IT polupismeni i sve nam malo teže ulazi u glavu i u prste.

    • Kao što već rekoh Negoslava u nekom komentaru – blogeri (pogotovo oni iskusniji) imaju izvrsne predispozicije da pomognu preduzetnicima oko „peglanja“ sadržaja, nastupa na društvenim mrežama, raznih elementarnih stvari kao što su analitika, korisne e-knjige i uputstva… Većina blogera odavno koristi SEO (a da toga možda nisu ni svesni). Samim izborom tema, naslova, ilustracija, šerovanjem… Pa ako hoćeš – i spam komentarisanjem 🙂 I što je najvažnije – navikli su da „kradu“ dobre prakse i ideje jedni od drugih. Jednom rečju – potencijalni zlatni rudnik neke buduće SEO scene 🙂

  5. Nikola kaže:

    I ova stranica je na prvoj strani gugla za svoj naslov.

  6. Bojana kaže:

    Svakako neophodan segment svakog e poslovanja, elem, ovo je nesto sto oduzima dosta vremena i predlog je uvek angazovati nekog sa strane, ali nekog proverenog, ko ima godine iskustva i rezultate, ko ce Vas posao posmatrati kao svoj.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *