Nepoštena prednost (2)

Miodrag Ristić

M.R.

You may also like...

12 Responses

  1. amarilis.online kaže:

    Dok sam pisala komentar za prethodni post, evo vidim nastavak. Super! Pošto je to za mene kao ona knjiga štamapana goticom, e sad moram da se bacim na proučavanje.
    p.s biće da mi gotica bolje ide od ovoga, iako sam mislila da sam pacer za istu.

  2. Miodrag Ristic kaže:

    @amarilis.online – najpraktičniji mogući savet: polovinu novca koji bi dala za neku drugu reklamu – odvojiš za probu. Podeliš taj iznos na rate od stotiak dinara dnevno recimo 3 ili 5 dana nedeljno. Izabereše ključne reči, pažljivo i detaljno "ispipaš" sve opcije, izabereš načine za plasman i detaljno pročitaš sve help ekrane, i sve ostalo što se može naći na nekom početničkom nivou. Onda uključiš sistem da radi recimo dva vezana dana (obično mu treba malo da se "zalaufa"). Onda iključiš sistem – i daš se u detaljnu analizu rezultata i popravljanje performansi. Pa onda sve ponoviš… Posle 2-3 pokušaja već ćeš početi da eksperimentišeš slobodno. Samo nemoj da praviš mnogo raznorodnih izmena ODJEDNOM, jer nećeš moći da provališ koja kako utiče na rezultate…

  3. Kajzer Soze kaže:

    Sjajan tekst, nema šta.
    Več sam i sam malo proučavao tu temu, ne bih imao šta da dodam, osim da će proći par godina dok u Srbiji to ne zaživi na pravi način.

  4. Miodrag Ristic kaže:

    @Kajzer Soze – Zaživeće to vrlo brzo kad ljudi osete korist. A tebi eto ideje: prorokujem da će uskoro će biti prava "jagma" za novim zanimanjem: "AdWords qualified individual". Evo i jedan koristan link za početak:
    http://www.whoisagap.com/individuals/
    (obrazovanje nikad ne prestaje…)

  5. Kajzer Soze kaže:

    To za obrazovanje si u pravu, nikad nisam odbio priliku da nešto naučim.Hvala za link.

  6. Retka Zverka kaže:

    Vrlo koristan post! Nego mene kopka zašto bi tebi Google uopšte dao USD 100? Mora da tu postoji neka kvaka. Naravno, ja to ovako amaterski primećujem, bez da imam iskustva sa AdWordsom. Ali isto tako primećujem Google-ov monopolizam. Uostalom, i ovaj komentar, kao i svaki drugi može biti iskorišćen za generisanje budućih ključnih reči, zar ne? Mi na ovaj način besplatno dajemo informacije.

  7. Miodrag Ristic kaže:

    @Retka Zverka – pa odužio sam im se, zar ne? Šalu na stranu taj štos sa poklon vaučerima im je genijalan propagandni trik, a što se monopola tiče jedva čekam da npr "Target" počne da ih kopira pa da na ovom istom mestu kroz par nedelja pišem tekst poredeći ova dva servisa…

    Što se ključnih reči tiče, tu si u pravu, google će ponuditi sve raspoložive reči svima (bez obzira na to ko ih je prvi koristio, pa sad npr moji konkurenti mogu da kopiraju i licitiraju "moje" ključne reči (naravno po većoj ceni). To je kao u kazinu – "kuća" nikada ne gubi…

  8. Anonymous kaže:

    Koristan tekst za oglašivače i prava je stvar da predstoji rast cele te stvari. Ali i oni koji prikazuju oglase imaju jedan adut, a on se zove Adsense Black List, a koristi se filter za konkurentne oglase, da bi se sprečili jeftini oglasi. Korisnici Adsense imaju svoje liste i razmenjuju ih.
    Firma koja se nađe na listi, teško silazi sa nje. Ali o tome na ovim prostorima tek u budućem vremenu se može pričati.

  9. Jelena Jovanovic kaže:

    neeee….:)Izvini, pomešao si reklamu na pretaživačima i kontekstualnu: search ads su ono što si ti opisao. Kontekstualna se prikazuje uz SADRŽAJ, ne uz rezultate pretrage.

  10. Jelena Jovanovic kaže:

    btw. super, i ja pričam da je lako 🙂 čestitam za klijente!

  11. Miodrag Ristic kaže:

    @ Jelena Jovanović – ako pogledaš ovu sliku:

    http://www.deto.rs/temp/adwords_odredista.jpg

    videćeš da nisam ništa pobrkao. Obe opcije su deo adwordsa. Za moj biznis su se prve dve pokazale kao bolji izbor (ja bih to nazvao "kontekstualnom reklamom u užem smislu" pošto teško mogu da zamislim direktnije izraženo interesovanje za neku temu), ali koristim povremeno i tzv "mrežu sa medijskim sadržajem" što je mislim ono na šta si ti mislila. Lično nisam mnogo oduševljen, pošto mi se čini da te dve opcije uglavnom "pumpaju" broj poseta, sa dosta slabijim efektima (tj prodajom). U stvari najbolja je kombinacija – i jedno i drugo.

  12. Miodrag Ristic kaže:

    Kad malo razmislim – ova tema je suviše široka, i biće najbolje da je obradim korak po korak u seriji članaka. Recimo, nisam ni spomenuo da unutar paketa postoji i vrlo dobar modul za interaktivnu izradu sasvim solidnih reklama (banera) sa flash animacijama, efektima i sl. Ili da postoji odlična mogućnost analize rezultata, uključujući i arhiva svih promena na podešavanjima. Ili da je moguće da neki sajt koji vam je "sumnjiv" (mnogo klikova a malo prodaja) jednim klikom eliminišete… Mogla bi knjiga da se napiše (a možda bi i trebalo?)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *