Kako se pravi novi proizvod?

Već godinama ponavljam kako se na našem sajtu www.deto.rs nalazi oko 200 različitih proizvoda. U međuvremenu je taj broj porastao na bar 230 (ili možda celih 250?) – zaista ne znam tačno, jer me užasno mrzi da ih brojim. Dok ih izbrojim mogao bih da napravim još jedan. A to je manje-više upravo ono što stalno i radimo…

U ovom trenutku u deto d.o.o. „krčka“ se najmanje četiri potpuno nova proizvoda. Svaki je u nekoj od faza realizacije. Neki nastaju brže, neki se „krčkaju“ godinama. Čak i to nije pravilo – jer kao što znaju povremeno da se „ukopaju“ na nekom naizgled nepremostivom detalju, tako se isto ponekad desi da se ideja koja je tavorila neko vreme, odjednom „eksplodira“ i uđe u serijsku proizvodnju za samo nekoliko dana.

Ipak, postoje neke standardne faze (vidljive i nevidljive) kao i neke zakonitosti koje vam mogu biti od koristi ukoliko planirate da se bavite bilo kakvom proizvodnjom. Ja ću naravno govoriti o primerima iz svog posla, a vi pokušajte da sve to primenite na vašu ideju.

Prva faza – „problem koji treba rešiti“

U osnovi svakog novog proizvoda je dizajn. Ne u smislu šminke, izgleda, brendinga, ili nečeg sličnog. Već u onom STVARNOM smislu. Jer suština dizajna je zapravo u rešavanju problema. Da bi proizvod bio nov, on mora da ponudi neko novo rešenje. Ako samo ponavlja (ili plagira) već postojeće rešenje – osuđen je na propast. Reći ćete: „a šta ako je jeftiniji od postojećeg?“ U tom slučaju taj proizvod rešava novčani problem koji su kupci imali u odnosu na prethodnu verziju istog proizvoda. Da bi to rešenje bilo održivo verovatno je napravljena neka racionalizacija u procesu proizvodnje, bilo kroz izmenu na dizajnu samog proizvoda, ili na dizajnu procesa proizvodnje, promocije, distribucije… Eto vidite – u suštini je sve dizajn.  U smislu da prvo treba definisati problem (ili grupu problema) – a zatim pronaći neko moguće rešenje za njega ili njih. Kada u tome uspete dobili ste novi proizvod? Naravno da ne! Tada ste tek počeli da stvarate novi proizvod.

Kratak video klip sa početka ovog posta označava kraj prve faze za jedan novi proizvod. O čemu se zapravo radi? Već godinama su reklamne lepeze jedan od naših najuspešnijih proizvoda za letnje promocije. Toliko su uspešne da smo im posvetili i sopstveni sajt www.lepeze.com Ali sve vreme smo tragali za jednim malim ali bitnim poboljšanjem. Problem koji smo pokušavali da rešimo je kako da reklamna lepeza bude sklopiva tj da može da se spakuje i u najmanju žensku torbicu, a da istovremeno zadrži sve tri glavne prednosti  koje je imala prva verzija u odnosu na konkurentske proizvode:
„A“ – da ostane u visokokvalitetnoj ofset štampi (što je važno zbog njene pretežno reklamne svrhe),
„B“ – da ostane u rangu vrlo pristupačne cene (što je takođe veoma važno zbog podrazumevane masovne upotrebe). I na kraju poslednje, ali definitivno ne i najmanje važno,
„C“ – da dobro hladi (jer bez toga sve postaje samo preskup flajer koji se odmah baca u kantu za smeće).

Na putu ka rešenju eliminisali smo desetak ideja. Većina je pala na „C“ ili na „B“ zahtevu. Čvršći materijal rešava problem savijanja – ali podiže mnogo cenu, ili smanjuje mogućnost ekonomične i kvalitetne štampe. Isto kao i veći broj delova i/ili kombinacija sa drugim materijalima. Sa druge strane – jeftina „kobajagi“ rešenja nemaju upotrebnu vrednost, ne hlade ili su potpuno nepraktična – što bi eventualni klijenti shvatili već posle prvih 5 minuta promocije (i više nikada ne bi kročili u našu firmu).

Tako smo na kraju došli do ovog rešenja, koje bi po prvim prognozama trebalo da košta samo 30-50% više od prethodnog modela. Ali to ćemo videti uskoro. Ideju smo završili. Prototip je brižljivo osmišljen i realizovan u pet probnih primeraka. Čeka nas sledeća, veoma važna faza u razvoju novog proizvoda…

Ali o tome više u idućem nastavku.

🙂

Slični postovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *