Kreativna industrija

Miodrag Ristić

M.R.

You may also like...

7 Responses

  1. Pedya kaže:

    Ja mislim da „nisu dovoljno „industrija““.

    Činjenica je da veliki igrači u Srbiji (i agencije i kompanije oglašivači) na Internet ne gledaju kao na okruženje u kom postoje ikakvi iole ozbiljni mediji, jer se ozbiljnost meri u količinama para, a tu online žestoko zaostaje za offline-om. Štaviše, često ga i ne vide drugačije osim kao tehnologiju, pa ga zato i trpaju u „informatičku delatnost“ i daju svojim IT sektorima da se bave njime.

    Po logici stvari, online mediji bi trebalo da „idu pod ruku“ sa offline medijima, web dizajn sa grafičkim dizajnom itd. isl. a zašto to nije tako…

    Možda zato što se ta dva sveta, online i offline, ne „mešaju“ dovoljno. Kao da su to zaista dva paralelna sveta, a ne jedan jedini. Offline gleda na online kao na nekakvu avangardu, daleku budućnost koja će jednom stići, valjda, ali još nije… a online gleda na offline kao na neku daleku prošlost, davno prevaziđenu… A u stvari su i online i offline naša sadašnjost. Samo treba da se „pomire“ i da nauče da žive zajedno. Da sede za istim stolom.

  2. Aleksandar kaže:

    To ti je kao netrpiljevist izmedju starijeg i mladjeg deteta kada starije udje u pubertet i ne pada mu na pamet da vuče sa sobom mladje za sobom. Jednom kad svi odrastu onda ih niko više ne može rastaviti. Tako je i u ovom svetu koji si opisao. Online je još mlad ali jako brzo se razvija i pitanj je dana kada će prestići stariji offline. Onda će zajedno ići ruku pod ruku pa čak mislim da će online imati vodeću ulogu.

    • Ni loša paralela – samo što je ovde „mladji brat“ ono derište koje ne kapira da „matori “ nema BAŠ NIŠTA protiv njega. Naprotiv – misli da je vrlo simpatičan i zabavan…

      Ma, biće to sve u redu (jednog dana)…

  3. Daliborka K. kaže:

    Dragi moji, da odmah razresim misteriju o tome gde je nasa \“kreativna industrija\“… Ja sam trenutno na funkciji predsednika upravnog odbora i nesto kao vd direktor KLASTERA KREATIVNE INDUSTRIJE VOJVODINE (i sire)…dakle, registrovan klaster, pravno lice, koji okuplja domace kreativne firme (dizajn, web, moda…) i trenutno ima vise drzavnih kulturnih i naucnih institucija u njemu nego firmi (Fakultet teh. nauka, Galerija matice srpske, Muzej Vojvodine…). Nema vise sajt na koji bih Vas uputila jer nije bilo zainteresovanih da ga odrzavaju i placaju hosting. Odgovor na vase pitanje (Da li nisu dovoljno „kreativni“ – ili nisu dovoljno „industrija“?) je: NISU NI KREATIVNI A NISU NI INDUSTRIJA… Sa velikim razocarenjem moram da priznam da i pored krajnje pozrtvovanog angazovanja, nekolicine nas entuzijasta, da klaster stane na noge i okupi kolko tolko uspesne kreativne firmice, nijedna od njih nije bila dovoljno zaiteresovana za clanstvo niti nasla neki interes za podrsku koju kao klaster mozemo imati ako ne od drzave ono donekle od EU ili u medjusobnoj podrsci i saradnji. Da ne govorim o mogucoj afirmaciji kreativnih struka… Vrlo brzo se druzina pretvorila u kulturno umetnicko drustvo koje zeli da se bavi nepravdom u svetu a nema para ni za clanarinu…saradnja sa vojvodjanskim ICT klasterom (ciju podrsku i svesrdnu pomoc imamo zahvaljujuci direktoru ICT klastera) mogla bi nam doneti mnogo koristi kada bi u tim nasim kreativnim firmicama bio bar po neki skolovani strucnjak, dizajner ili umetnik…Sve u svemu, tuzno je da cak ni velike marketinske firme u Vojvodini nisu imale interesa za udruzivanje dok mali studiji i pojedinci koji se bave kreativnim delatnostima nisu cak ni registrovani… U kreativnim delatnostima kao sto su graf. i web dizajn, vise nema novca i nece ga ni biti, iz jednog prostog razloga, u Srbiji je potpuno normalno da nesto skines sa neta i prisvojis besplatno…zato niko ne zeli da za dizajn plati (osim ako nije jako jeftin) pod izgovorom da moze to i sam da napravi…ako mastate o izlasku na trziste EU to se nece nikad dogoditi jer kreativne industrije evropskih zemalja prosto stite svoje trziste i nama preostaje samo da svoje usluge nudimo nekom \“trecem svetu\“… I da vas vise ne gnjavim 🙂 sto se mene tice, jos uvek imam entuzijazma da se bavim kreativnim klasterom ali sve manje nade imam da ce se pojaviti clanovi koji zele (i znaju) da od kreativne industrije u Srbiji naprave biznis…

  4. Prvo moram da se zahvalim na tako emotivnom i dugačkom komentaru. Odmah zatim da sa žaljenjem primetim da je slika prilično crna, ali i prilično realna. Naročito u onom delu koji se tiče malih firmi i agencija. U suštini – situacija je sasvim razumljiva: svi smo osudjeni da se snalazimo od danas do sutra, prepušteni sami sebi, a od države se pre možemo nadati NOVIM neprijatnim iznenadjenjima, nego bilo kakvoj smislenoj podršci ili pomoći… Ali ideja koju zastupate zapravo živi baš na tom (malom i srednjem) nivou – i to vrlo dobro. Ja sam konkretno deo jednog „neformalnog klastera“, zajedno sa nekoliko manjih firmi i agencija iz Pančeva , i dve veće iz Beograda i Vršca. Na tu saradnju nas prosto tera trenutna situacija (slaba tehnološka zaokruženosti pojedinih firmi, niska obrtna sredstva, problemi u ravnomernom upošljavanju kapaciteta, kadrovski problemi…) Praktično saradjujemo na sve moguće načine od banalnih pozajmica repromaterijala, preko ustupanja „viška“ posla, do priskakanja u pomoć u raznim kriznim situacijama… A mi smo skoro STALNO u kriznim situacijama.

    Dakle ideja o klasterima nije nimalo loša, samo što kod nas i najbolje ideje lako „trule“ u dodiru sa politikom… Zato verujem da samo strukovne (ili medju-strukovne) organizacije imaju neku perspektivu, i to samo ako se drže konkretnih stvari.

    Biću veoma zadovoljan ako uspemo da u tom smislu napravimo neku saradnju.

  1. 12. septembra 2011.

    Kreativna industrija http://t.co/PauXXf5 (post)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *