Marketing i neprskane jabuke

Miodrag Ristić

M.R.

You may also like...

14 Responses

  1. Kajzer Soze kaže:

    Klap, klap!
    Sećam se kada se `90-tih pojavila jedna od prvih inostranih reklama kod nas za Džonsonov losion za telo, neutralne ph vrednosti, žene su kao omađijane poludele za njim i svuda si mogao čuti Džonson 5.5!!!! Presmešno! I logično je da iza svega stoje piljari i domaćice, jer je marketing stvar vizije, a ne providnih kancelarija, brainstorming-a i raznih kreativnih timova. Odličan tekst.

  2. Miodrag Ristic kaže:

    Hvala. A znaš, pošto sam "odao" najčuvaniju tajnu marketinga – sada će hteti da me ubiju, pa nije loše imati na svojoj strani nekog ko se zove Sose…

  3. Njanja kaže:

    Svidja mi se teorija! A mogu ti reci da je i Praksa: Procter & Gamble rade to decenijama,.. Salju svoje ljude po privatnim kucama,… uz novcanu naknadu naravno,… da posmatraju i analiziraju ponasanje i navike svoje ciljne grupe u svakodnevnici, … i da bi napravili odgovarajucu produkt/ponudu/pakovanje na trzistu! Veoma dobro posmatrano! 🙂

    @Kajzer Soze Ako kreativni timovi sisaju iz malog prsta brainstorming, onda svakako se daleko ne stize … Ja nebih ovde definisala dva "neprijateljske" strane: marketing protiv "normalos" … Bilo kako, vazno je da funkcionise. A da je Marketing stvar vizije, tu si u pravu,… a malo njih ima viziju… i tu si u pravu.
    Ali oni sa Vizijom su napravili cuda! 🙂

  4. Bata kaže:

    A jel' i Živorad na twiteru?

  5. Miodrag Ristic kaže:

    @njanja – naravno samo sam "malo" karikirao stvari. Treba povremeno "resetovati" stavove, što'no Ameri vole da kažu: "back-to-the-basics", jer ne radi se o sticanju lovorika već o prodaji (često) crvljivih jabuka. Zato me strašno nervira kada razni "experti" unapred napominju kako nema garancije… Nek kažu to "Živoradovoj" gladnoj deci (ako smeju). Funkcioniše – ili ne? Prodaje – ili samo diže rejting (agenciji)?

    Šro bi rekao Set: "ostavite se reklamiranja i počnite da se bavite inovacijama". Naravno, ako znate…

  6. Miodrag Ristic kaže:

    @ Bata – A, twitter ! Pa kud svi turci tu i mali mujo… Do pre neki dan sam "ulazio" par puta i osećao sam se kao Paja Patak: "Čemo ovo služi, a uz to i ne radi…" Onda su mi neki ljudi malo pomogli, a za dalje – videćemo…

  7. Cyber Bosanka kaže:

    Ne mogu sad da se sjetim kako sam nabasala na ovaj blog, ali znam da mi se jako svidja i da se osjecam kao da sam pronasla bukvar za marketing i privatni biznis na jednom mjestu! Fantasticno 😀

  8. Miodrag Ristic kaže:

    @Cyber Bosanka – Uu-je! Ne preteruj… Mislim, nije da nije lepo čuti tako nešto, ali ipak… Dobro ti meni došla, i ako mogu nekako da pomognem, samo reci. Uostalom – "naši smo"

  9. Milko kaže:

    Del Boj logika 😉

    Inteligenciju definišu kao sposobnost snalaženja u novoj situaciji. Ona se ne može naučiti, nema recepta za istu. Ili jesi, ili nisi :)) U ova svoja zadnja tri posta čini mi se da upravo govoriš o jednoj prilično uočljivoj kontradikciji u koju upadaju PiaRovci kada pričaju o tom veselom brendu (ja potpun laik, pa sad kenjavim :))-s jedne strane, kažu da je brend originalan, prepoznatljiv, osebujan..a s druge, da se formira upotrebom konvencionalnih znanja i tačno preciziranih pravila, a od strane marketing stručnjaka koji su brendirali na stotine i stotine proizvoda..

  10. Miodrag Ristic kaže:

    @Milko – Logičkih kontradikcija ima svuda oko nas. Uzmimo na primer onu staru mafijašku izreku: "Ko zna ćuti – ko ne zna priča". Ona je duboko kontradiktorna, zar ne? (Možda je bolje da sam ĆUTAO o svemu?)

  11. Milko Grmuša kaže:

    "Možda je bolje da sam ĆUTAO o svemu?"

    Pisao si, pa ti na brdovitom Balkanu to dodje na isto 😉

  12. Miodrag Ristic kaže:

    A i nije bilo na TV – pa kao da se nije ni desilo…

  13. Guru kaže:

    Ne čitajući ovaj post izneo sam tezu da su prodavci sa Kalenić pijace doktori za marketing u postu Pedye Milicevica 4P.
    Odličan post i još bolja opservacija. 🙂

  14. Miodrag Ristic kaže:

    @guru – mene je Pedya "naterao" svojim postom da ponovo uzmem u ruke "Plavu kravu" od Seta Godina. Čudo je kako utičemo pozitivno jedni na druge. A što se fakulteta "Kalenić" tiče: ja i dan-danas kad imam neku novu ideju krenem "od-vrata-do-vrata" da proverim šta o toj ideji misle najvažniji kritičari: oni koji to treba da kupe. Logično – često se vratim sa 100 puta boljom idejom…

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *