Čime se zabavljam ovih dana…

heder-napravi-2

Kutijice.com su zapravo dizajn/ekološki projekat. Pokretačka ideja celog koncepta je veoma jednostavna: svakodnevno se ogromna količina papira odlaže u reciklažu već u štampariji. Zar ne bi bilo dobro da se taj materijal pretvori u nešto korisno, umesto da trošimo ogromnu energiju, i zagađujemo okolinu u postupku njegove prerade? Posebna ironija je da ga bacamo u reciklažu – a da on prethodno NIKADA NI ZA ŠTA NIJE NI UPOTREBLJEN!

Reuse!

Ovo „nerazumno“ ponašanje se dešava u svim štamparijama na svetu, zato što prilikom izrade većine proizvoda neminovno nastaje tzv. „tehnički višak“. To je papir/karton koji ostane kad iz standradnih formata „izvadimo“ ono što konkretno pravimo. Zašto se taj ostatak ne iskoristi odmah, već u fazi proizvodnje? Taj papir već prolazi kroz mašine za štampu (može da bude odštampan), plastifikacuju (može da bude plastificiran),  doradu (može da bude isečen i savijen u bilo kom obliku)…

heder-plati-i-nosi-2k

Praktično – istovremeno sa komercijalnim proizvodima (koje je neko naručio i platio), možemo skoro uvek na njihovim marginama da realizujemo skoro besplatno gomilu drugog posla. Ovo nije samo ekološki opravdano – već može da bude i vrlo dobra poslovna ideja.

Zašto se to ne radi? Razloga je mnogo, od manjka koncentracije i nedostupnosti odgovarajuće dizajn-baze gotovih rešenja, do problema sa plasmanom, skladištenjem, itd. Da bi se svi ovi problemi prevazišli potrebno je mnogo vremena, energije, novca, i ogromna armija stručnih ljudi iz raznih oblasti – grafičkog dizajna, web-dizajna, „off“ i „on-line“ marketinga, proizvodnje, prodaje… Armija ljudi koji na ovaj način mogu obezbediti dodatan (ili osnovni?) izvor prihoda? Što da ne.  Ima tu prostora i za „hobiste“, ljubitelje „uradi sam“, kreativce svih vrsta, ekološki osvešćene ljude…

Kako smo to zamislili da izvedemo?

Na sajtu smo razdvojili tri grupe priloga koje su zapravo u tesnoj vezi. Prva grupa „Napravi me!“  je klasična „Do it Yourself“ ideja, gde ćemo pokušati da osim raznih ideja za kreativan rad, ubacimo i repromaterijal koji možete da koristite u vašim projetima. Cene bi (po logici stvari, pošto se radi o materijalu iz „reuse“ depoa)  trebalo da budu minimalne, tek da pokriju troškove slanja, i „on-line“ marketing (ovaj sajt + društvene mreže). Čak ćemo ga i poklanjati, svima koji nam pomognu u razvoju te grupe.

U drugoj grupi „Plati i nosi“ su gotovi ili polu-gotovi proizvodi, koje možete koristi za npr. pakovanje vaših rukotvorina, ili ih koristiti za dalje „kreativno nadograđivanje“. I ove cene su simbolične, i često su niže od cene neprerađenog papira (pošto se ponekad radi o luksuznim specijalnim papirima). Mali profit koji se napravi na ovim proizvodima koristiće se isključivo za razvoj cele ideje.

heder-po-tvojoj-zelji-2k

I naravno, tu je treća grupa „Po tvojoj želji“ koja je zapravo uobičajena komercijalna delatnost. Ali na ovom sajtu je (za razliku od matičnog sajta www.deto.rs) ograničena samo na proizvode malih dimenzija. Zašto? Zato što se bar ponekad može desiti da se deo tih proizvoda realizuje „na margini“ drugih poslova. Ili će se uz njih relizovati proizvodi iz grupe „Plati i nosi“. Ili će njihov „tehnički višak“ biti iskorišten za projekte iz grupe „Napravi me“. U svakom slučaju – povezivanjem sa prethodne dve grupe, čak i komercijalni proizvodi postaju povoljniji, i tako dostupni širem krugu klijenata. Što nas dovodi do sledećeg „sloja/layer-a“ ove ideje.

Rasadnik ideja

U našoj viziji, oko ovog projekta bi trebao da se okupi priličan broj kreativaca raznih vrsta. Cilj ovog sajta/projekta je da ih/vas sve zainteresuje za temu ambalaže. Zašto je baš ambalaža u centru ideje, kad postoje i mnoge druge korisne i lepe stvari koje se mogu praviti na margini komercijalnih poslova? Zato što smatramo da je pitanje ambalaže (dizajna, i marketinga uopšte) strateški važno za posrnulu ekonomiju naše zemlje, i jedan od potencijalnih spasonosnih izlaza iz tragedije u kojoj živimo.

Ako uspemo da vas navedemo da razmišljate o tome kako proizvodi izgledaju, navešćemo vas da razmišljate o načina na koji su  osmišljeni i napravljeni, o taktici njihove prodaje, o brendu, o mnogim drugim pitanjima od životne važnosti.

Za sve nas.

:.

(tekst je originalno objavljen na adresi: http://kutijice.com/koncept-kutijice-com/)

Slični postovi:

Leave a Reply