Milijarde od interneta 2 (ili: Šta nam STVARNO fali?)

Miodrag Ristić

M.R.

You may also like...

18 Responses

  1. Deda kaže:

    …rizik stvara kapital!

  2. fale nam muda, da izvineš na mom srpskom
    i fali nam kreativnosti
    i fali nam ono što su sistematski ubijali decenijama: preduzetnički duh i odgovornost za sopstvene postupke

    btw, odličan primer

    • Iz razumljivih razloga nisam smeo da dajem sopstveni „case“, ali svi bitni elementi su tu. I sama alatka ima stvarno fascinantne mogućnosti, ali glavni štos priče je u povezivanju off-line, on-line, profesije, marketinga, i raznih naizgled nepovezanih okolnosti…

      Zanimljivo da ste oboje (Deda & Sandra) videli u priči HRABROST koje ja uopšte nisam bio svestan. Valjda kad si preduzetnik u ovoj zemlji – tako nešto se prosto podrazumeva?

  3. Damir Trninic kaže:

    Ne znam kako se sve svodi da primena Interneta i SM treba da otvori oci ljudima tako sto ce njima prezentovati samo potencijalno veci profit, umesto da u centru price bude primena novih tehnologija i social computing u cilju unaprednjenja, nemam srecan prevod, user experience i customer-centric value chain.

    Na tvom primeru – ti si se setio kako bi bilo ok da kao zubar napravis „neki mali devizni poslić (jedno 100-200 pacijenata na brzinu?)“. I onda nista u svom predlogu ne radis osim sto pokusavas da se uspesno reklamiras na Internetu. I ocekujes da ti se onda 100-200 stranaca, sa stranim zubnim i zdravstvenim osiguranjem obrati za uslugu. Da li i dalje mislis da ti nista ne menjas u modelu, koji je bio ok za domace pacijente, i sta je realni diferencijator u tom poslu? Ne, nije dobra soba, nije cak ni cena, bitno je da je dzabe. Dzabe? Da, dzabe, null, zero. I to samo ako imas dokumentaciju kojom strani pacijenti ostvaruju 100% refund u svojim zemljama. A za to ti treba malo vise para od 50 eura i par sati rada sa AdWords, zapravo, mnogo vise para, vremena, putovanja i birokratije.

    Poenta mog elaborata da social computing, primena Interneta u novom lancu vrednosti, nije nesto sto zanemaruje pravila biznisa pre primene Interneta u poslovanju i portfoliu usluga i dobara, taj core business, vec ga „oplemenjuje“ i stvara novu vrednost na postojeci diferencijator predloga vrednosti za krajnjeg korisnika.

    Mada, realno, model ti i nije los sto se tice cost cutting-a. Pre nekih 15 godina sam prodavao materijal za zube, cuda ziva, i to nije jeftino, i sigurno je jeftinije 15 piva na Djavi nego neka profi anestezija za nemam pojma kakvu oralnu hirurgiju 🙂

    • Sad smo već potrošili (zajedno) više od pet minuta, pa sve počinje da liči na ozbiljan predlog (ako sam dobro razumeo osim pomoći oko smeštaja i prevoza, naš izmišljeni stomatolog bi po tebi trebalo da ponudi i garanciju da će troškovi biti refundirani kod nemačkog socijalnog osiguranja) . To na žalost već nije moj teren – ja samo znam (laički) da ta vrsta turizma već cveta, a kako…

      Jedva čekam da se @zubarica javi, pa da ti odgovori u moje ime…

      • Damir Trninic kaže:

        Da, cveta, to ti je kao i sa kasko osiguranjem za auto. Njima je samo bitno da imaju medjunarodno validan dokaz da je izvrsena usluga na tom i tom zubu, i oni to placaju do iznosa polise. Posto je iznos polise skoro uvek iznad vrednosti intervencije zubara, to se onda svodi na 100% refund i jos ti ostaje polisa. Moja poenta je da u ovakvom nekom hipotetickom poslovnom modelu, Internet i AdWords predstavljaju samo kanal komunikacije i promocije, ne mogu uciniti poslovni proces boljim. Napominjem, proces, a ne model. Mislim da ces se sloziti da u danasnjem svetu, citam u danasnjem FT da prema Gartneru 1,2 mild ljudi je na netu, poslovni model koji se oslanja na odlican poslovni proces ali bez pametne i sveobuhvatne primene Interneta je sve samo ne odlican poslovni model.

        • Reče letos moj domaćin sa Tasosa, čisteći bazen: „Nije ovo biznis nego krvav celodnevni posao…“ Mislim da će se i moja prijateljica @zubarica složiti sa mojom tezom da je TRENUTNO-OVDE vrhunac poslovnog uspeha kad prvog u mesecu ne skineš tablu sa vrata…

          Inače se potpuno slažem da smo daleko od nekog ozbiljnog posla i/ili nauke. Ali daleko smo i od pameti – pa nikom ništa…

  4. A kako se u to uklapa Google Quality Score?

    • Iskreno – nemam pojma šta to znači. Samo znam (iz iskustva) da ideja koju sam „sklepao“ na osnovu ideje koju dve godine uspešno primenjujem – radi posao.

      Medju nama – u AdWords su ugradjene neke strategije „automatskog cenkanja“ koje su daleko primerenije nekom drugom mestu. Google se stalno trudi da izvuče neki dinar više (samo neki od nas nisam naivan)

      Ali o pijaci sam već pisao u više navrata…

  5. zubarica kaže:

    Dragi Miki, Damire,
    izvinjavam se što tek sad dolazim, krepao mi tviter nalog :).
    Ja ću pokušati na mom blogu da vam napišem šta mislim, i šta sam viđala, pa ću vas linkovati, ovo mi je malo mesta, ne zamerite :).
    Navikla zubarica da se raspiše :).

    • Ne zameri što sam te uzeo kao „pokusnog kunića“ za svoju ideju. Trebao mi je neko ko je preduzetnik, a na prvi pogled nema šta da traži na internetu (u poslovnom smislu). Nadam se da ćeš mi pomoći da tu zabludu bar delimično razbijemo.

      Na vrh glave su mi se popeli oni što misle kako je ovo zabava za dokone (verovatno polazeći od sopstvenog iskustva)…

  1. 17. oktobra 2011.

    Milijarde od interneta 2 (ili: Šta nam STVARNO fali?) http://t.co/UsdaWWZ2 via @detozin

  2. 17. oktobra 2011.

    Milijarde od interneta 2 (ili: Šta nam STVARNO fali?) http://t.co/4aIKwS8a

  3. 17. oktobra 2011.

    Milijarde od interneta 2 (ili: Šta nam STVARNO fali?) http://t.co/RBX1kTdJ via @detozin

  4. 17. oktobra 2011.

    Milijarde od interneta 2 (ili: Šta nam STVARNO fali?) http://t.co/4aIKwS8a

  5. 19. oktobra 2011.

    Milijarde od interneta 2 (ili: Šta nam STVARNO fali?) http://t.co/xA8RzN0y via @detozin

  6. 19. oktobra 2011.

    Milijarde od interneta 2 (ili: Šta nam STVARNO fali?)
    http://t.co/cEPBRgHB

  7. 19. oktobra 2011.

    Milijarde od interneta 2 (ili: Šta nam STVARNO fali?)
    http://t.co/cEPBRgHB

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Neophodno